BIKERFRIENDS.NL

BIKEADVENTURES

07-Roy Voermans aan de start van het IDM Supersport 300-2018

 

Roy Voermans #18

Laatste race 2018 Hockenheim

Afgelopen weekend was alweer het laatste race weekend van 2018. Deze werd verreden in Hockenheim. Ik was gebrand om nog een keer een zeer goed resultaat neer te zetten om het seizoen goed af te sluiten. De eerste training was vooral om de baan weer te leren kennen. De tweede sessie begonnen we te zoeken naar een goede afstelling, alleen werkten de aanpassingen niet zoals we dat verwachten. ’s Avonds bleek dat er een fout in de voorvork zat waardoor deze niet werkte zoals dit moest. Na dit probleem verholpen te hebben hoopten we in de eerste kwalificatie snel een goede setting te vinden. Dit lukte redelijk en wisten we al snel grote stappen in de rondetijd te maken. Helaas was het nog zeer koud dus konden we niet hard pushen. Dit resulteerde in een 13e plaats. Natuurlijk waren we hier nog niet tevreden mee en hadden we nog wat aangepast voor de 2de kwalificatie. Deze verliep weer veel beter en konden we de tijden weer flink verbeteren, dit resulteerde in een 9e plaats. Helaas was mijn grid positie toch nog een 11e plaats. Tijdens de eerste race had ik een goede start en wist direct een paar posities goed te maken. Na een aantal gevechten kwam ik op de 10e plaats te rijden. Mijn rondetijden waren goed, helaas ging het in ronde 10 mis. Bij het insturen van de eerste bocht zat ik te vroeg aan de binnenkant waardoor in de voorkant verloor over een hobbel. Helaas een stomme fout van mijn kant. De motor werd weer helemaal klaar gemaakt voor de volgende race. De warm up op zondag morgen konden we benutten voor een laatste check of de motor weer goed was voor de race. Mijn start voor de 2e race was weer goed en kon direct naar voren komen. Helaas had ik niet meer het vertrouwen om hard te gaan, dit was ook te zien aan de rondetijden die niet goed waren. Ik viel steeds verder terug en kwam uiteindelijk als 16e over de finish. Het was niet het weekend waar we mee wilden eindigen. Helaas was 2018 zeker geen geluks jaar voor mij, na alle problemen die we gehad hebben. We gaan ons nu weer focussen op 2019 en hopen dat we daarin weer meer stappen naar voren kunnen maken. In wil MVR Racing bedanken voor de hulp en tips, dankzij hun heb ik toch nog goede stappen kunnen maken gedurende het seizoen. Ik wil natuurlijk ook al mijn sponsoren bedanken, dankzij hun kon ik dit jaar toch nog van start gaan. Ik ben hun hier zeer dankbaar voor. We hopen zo snel mogelijk met de plannen voor 2019 te komen.

Motorcenter Venlo
Ruisbroek Farms
The Green Ivey
Euro Indoorkarting & Bowling Swalmen
CarProf Van Gog Auto's
All-in-Stones
Werter Fiscaal Advies & Administratie
Van der Sanden Daktechniek
Roumen Consulting
Voermans-Cillekens haarden kachels
Perfact Group
Dutch Moto
Putoline
Club van 50

Roy Voermans #18 IDM-Assen

Afgelopen weekend was alweer de voorlaatste wedstrijd in Assen. Dit circuit is natuurlijk voor mij bekend en ik hoopte hier dan ook punten te kunnen scoren. De eerste training begon in het nat,en ik zag direct dat ik dan goed mee kan komen en eindigde op een 4e plaats. De 2e training was het alweer bijna helemaal droog en konden we aan de juiste afstelling gaan werken, dit resulteerde in een 7e tijd. De eerste kwalificatie verliep goed en konden weer flinke stappen maken in de tijd, dit resulteerde in een 8e plaats. De 2e kwalificatie verliep ook goed en kon weer mijn tijd flink verbeteren. Ik wist me als 9e te kwalificeren op de grid. Op zondag tijdens de warm up hebben we nog een andere setting uitgeprobeerd, helaas pakte dit niet zo goed uit als verwacht. Voor de eerste race toch maar alles weer teruggezet. De eerste race had ik een goede start, helaas kon ik geen goed ritme vinden en maakte ik te veel fouten. Helaas teruggevallen naar een 11e plaats. De 2e race had ik weer een goede start en ging als 4e de eerste bocht in. Ik had nu wel een goed ritme te pakken en kwam op de 8e plaats te liggen. Helaas had ik na een aantal rondes geen vermogen meer en kon dus niet meer mee met de groep voor me. 2 rondes later kregen we een rode vlag, ik hoopte dat de race niet herstart zou worden. Het team heeft de motor gecontroleerd maar kon niks vinden. De race werd toch herstart, er werd afgesproken dat mocht het probleem aanhouden dat ik terug de pits in zou komen om schade te voorkomen. Het probleem was niet meer aanwezig en kon dus weer mee strijden. Ik kon toen nog de 9e plaats binnen halen. Ik had gehoopt meer punten te kunnen scoren dit weekend. Ik wil weer het MVR Racing team bedanken voor de hulp dit weekend weer. Op 27 t/m 29 September zal de laatste wedstrijd verreden worden in Hockenheim. Tevens wil ik al mijn sponsoren bedanken voor de steun gedurende het seizoen.

 

Roy Voermans #18 IDM-Lausitzring

Afgelopen weekend hadden we alweer de 4e IDM wedstrijd op de Lausitzring. De eerste training begon met lastige omstandigheden op een half natte baan en we zijn alleen naar buiten gegaan om de baan te leren kennen. Uiteindelijk de training als 3e afgesloten. De 2e training was de baan droog en konden we eindelijk gaan werken aan een goede afstelling. Helaas was de training al redelijk snel voorbij door een kleine crash, toch hadden we wat punten voor verbetering. De eerste kwalificatie was het weer nat, dus was het zaak om een goed gevoel te krijgen met de motor en vertrouwen op te bouwen in de regen. Dit lukte redelijk goed waardoor ik als 7e de kwalificatie wist af te sluiten. De 2e kwalificatie was ook van belang om de afstelling beter te krijgen doordat we weinig droge rijtijd hadden. Ik wist uiteindelijk de 9e tijd neer te zetten, hier was ik niet helemaal tevreden mee. Race 1 had ik een goede start te pakken en wist direct naar plaats 6 te komen, helaas kwam ik al snel in gevecht met de jongens achter mij waardoor ik niet mee kon naar voren. Na een fel gevecht kwam ik helaas als 9e over de streep. Het doel voor race 2 was om dit keer wel mee naar voren te gaan en weg te komen van de groep achter mij. Ik wist weer een goede start te pakken en lag al snel op p6. Ik wist mij langzaam van de groep los te rijden en lag zelf even op p5. Helaas kreeg ik toen schakelproblemen, en viel ik terug en kwam weer in de groep terecht. Hier ontstond weer een fel gevecht, en kwam ik helaas weer als 9e over de streep. Gelukkig hebben we weer wat stapjes gemaakt. We zien nu dat we bij rijders komen waar we in het begin van het seizoen niet bij konden komen, en nu proberen we de laatste stapjes te zetten om er voorbij te gaan. Ik wil MVR-racing bedanken voor de ondersteuning die zij mij geven, zodat ik deze vooruitgang kan maken. Tevens wil ik ook al mijn sponsoren bedanken want zonder hun was dit alles natuurlijk ook niet mogelijk.

 

IDM/sponsorweekend Zolder Roy Voermans #18

Afgelopen weekend stond de 2e IDM wedstrijd in Zolder op het programma. Na de problemen in Assen stond de motor er weer klaar voor. Ik ging met een goed gevoel de eerste training in, hierin hebben we vooral aan de setup gewerkt, omdat het een totaal andere baan was als Assen. Ik wist uiteindelijk een 14e tijd neer te zetten. De 2e training werd ook benut om vooral een goeie afstelling te vinden. Helaas kon ik mijn tijd niet verbeteren door koelingsproblemen. Ik moest de pits in met een kokende motor, helaas einde training. Ik kwam niet verder dan een 17e plaats. De motor werd weer helemaal klaar gemaakt voor de kwalificatie in de hoop dat het probleem nu verhopen was. De eerste rondjes van de kwalificatie werden dan ook benut om te kijken of de motor koel bleef. Gelukkig was na een aantal rondes te zien dat de temperatuur constant bleef en konden we weer werken aan een goede rondetijd. Ik wist mijn tijd mooi te verbeteren alleen vroeg ik iets te veel van de achterband, dit resulteerde uiteindelijk in een kleine crash. Ik wist terug te komen in de pits en binnen 5 minuten stond de motor alweer klaar. Helaas was er niet genoeg tijd om mijn tijd weer te verbeteren. Ik eindigde op een 16e plaats. Tijdens de 2e kwalificatie waren de temperaturen zo gestegen dan een tijd verbeteren niet meer mogelijk was. Ik mocht de wedstrijd dus vanaf plaats 16 beginnen. Ik was gedreven om naar voren te komen in de wedstrijd, want 16e was niet waar ik wou staan. Mede omdat er veel sponsoren en vrienden waren afgereisd om deze wedstrijd te bekijken. Mijn start was goed en wist direct een paar plaatsen goed te maken. In kwam in een grote groep terecht waarin fel gestreden werd voor de plaatsen 4 t/m 12. Helaas verremde ik me waardoor ik wijd ging en net in het gras terecht kwam. Ik kon de motor niet meer houden en viel helaas. Ik kon snel opstappen en als 17e over de finish komen. Ik was natuurlijk niet tevreden omdat ik weet dat ik beteren resultaten kan neerzetten. Ik was hierdoor natuurlijk extra gebrand om in race 2 het resultaat wel neer te kunnen zetten. Helaas zat het weer niet mee, na de verkenningsronde begon de motor op de grid te roken en zag ik dat alles onder de olie zat. Helaas dat was alweer einde wedstrijd. Dit was natuurlijk nog zuurder na de problemen van het weekend ervoor. 

Ik wil alle sponsoren en vrienden bedanken die naar Zolder waren gekomen om mij te ondersteunen. Helaas kon in het weer niet waarmaken en zijn we weer met lege handen naar huis gegaan. Ik wil ook mijn event sponsor All in Stones bedanken voor het mogelijk maken van dit weekend voor mijn sponsoren.

  

Tevens wil ik het team weer bedanken voor het werk dat zij afgeleverd hebben. Ook wil ik MVR-racing bedanken voor de hulp met het afstellen van de motor. 

Ik hoop dat we de pech van dit seizoen vanaf Schleiz kunnen omzetten in goede resultaten.

 

 

Het eerste weekend helaas niet verlopen zoals we gehoopt hadden.

Afgelopen weekend stond de eerste wedstrijd in Oschersleben op het programma. We zijn donderdag in alle vroegte vertrokken, om eerst nog de motor in te laten lopen op de testbank. Hieruit bleek dat de motor zijn vermogen haalde en klaar was voor het weekend. In de eerste training was het voor mij zaak om te wennen aan de nieuwe motor. Al snel werd duidelijk dat de KTM’s de snelste motoren in het veld, kwa acceleratie en topsnelheid waren. Helaas hadden we nog niet de juiste vering afstellening doordat we geen test dagen hebben kunnen doen. Dit was duidelijk te zien in de bochten, hier verloor ik veel ten opzichte van de andere rijders. Ik wist de eerste training af te sluiten als 15e. Voor de 2e training nog een paar dingen aangepast en dit resulteerde direct in een flinke verbetering. Helaas moest ik de training vroegtijdig afsluiten door een niet goed afsluitende tankdop. Ondanks dit toch de training als 13e weten af te sluiten.

Voor dag 2 een aantal aanpassingen weer gedaan. We weten precies wat het probleem van de vering is, helaas hadden we niet de juiste materialen tot onze beschikking om dit op te lossen voor dit weekend. We probeerden met de middelen die we hadden, om toch de juiste richting in te gaan. Hierdoor wist ik de eerst kwalificatie helaas maar als 16e af te sluiten, wel had ik mijn tijd weer kunnen verbeteren. Voor de 2e kwalificatie weer iets aangepast,en dit pakte beter uit. Hierdoor kwam ik op plaats 14 uit. Mijn uiteindelijke start plaats werd 15e doordat de 1e en 2e kwalificatie samen geteld werdt. 

Voor race 1 toch nog iets aangepast, mijn start was helaas niet goed, maar kon dit door het vermogen van de KTM redelijk goed compenseren. Ik zat op een mooie plaats in gevecht voor plaats 13 en liepen langzaam in op de groep voor ons. Helaas moest ik in ronde 5 de strijd al staken door dat ik geen koppeling meer had. Ik moest de pits in rijden, helaas einde wedstrijd. Dit was natuurlijk extra zuur door dat het weekend al redelijk moeilijk verliep doordat we niet de juiste afstelling konden vinden. 

Voor de 3e dag de KTM weer helemaal klaar gemaakt en in de warm up voelde alles weer goed aan. Hierdoor kon ik vol vertrouwen aan race 2 starten. Mijn start was goed, en ik kon direct een paar plaatsen goed maken. Ik kwam in een strijd voor plaats 14e uit. Ik was goed op weg en had er vertrouwen in dat ik de strijd om de 14e plaats kon winnen. Een aantal rondes voor het einde wou ik nog een keer aanzetten om een klein gaatje te slaan. Helaas waren de problemen met de koppeling toch niet voorbij en moest ik het groepje los laten, ik wist de wedstrijd nog wel uit te rijden  zonder koppeling. Natuurlijk ben ik niet tevreden met dit resultaat, maar we weten waar we moeten verbeteren.

Ik wil iedereen bedanken die de laatste weken heeft meegeholpen om de motor toch op tijd klaar te krijgen. Ik ga ervoor om de volgende wedstrijd mee te kunnen strijden in de top 10, dit moet mogelijk zijn. Wij zullen binnenkort gaan testen in Zolder waar we de juiste basis afstelling hopen te kunnen vinden. 

Iedereen bedankt en tot de volgende wedstrijd. 

 

 

 

Roy Voermans toch van start in ONK/IDM Supersport 300

Roy ontvangt uit handen van Motorcenter Venlo/Moes v Hoogstraten, de KTM RC390R

Eindelijk, na hard werken kwam er afgelopen week weer positief nieuws. Nadat we een aantal weken geleden bestolen werden van onze KTM RC390, was het moeilijk voor ons om in 2018 nog aan de start te komen. We misten namelijk ineens een heel deel van ons budget. Toch hebben we ons hoofd niet laten hangen, en hebben we er alles aan proberen te doen om toch te kunnen starten. We hebben gelukkig op de hulp van een aantal nieuwe, en bestaande trouwe sponsoren kunnen rekenen. Hierdoor kunnen we dit jaar toch verder gaan en gaan we zoals gepland in het ONK/IDM supersport 300 van start. Afgelopen woensdag was het zover, we kregen de gloednieuwe KTM RC390R overhandigd van Motorcenter Venlo. Wij hebben in Motorcenter Venlo weer een nieuwe sponsor kunnen vinden voor komend seizoen. We zijn nu hard aan het werk om van deze KTM een ware supersport 300 motor te maken. We hopen natuurlijk alles op tijd klaar te krijgen voor de eerste wedstrijd in Oschersleben op 27-29 April. Ik wil al mijn sponsoren super bedanken voor alle steun die zij voor komend seizoen geven, zonder hun wist ik niet of ik nog verder te zien zou zijn op de circuits. Hierbij al mijn sponsoren voor 2018,

 

Motorcenter Venlo

Ruisbroek Farms

Euro indoorkarting Swalmen

Carprof van Gog auto’s

All-in-Stones

Werter fiscaal advies

Van der Sanden daktechniek

Roumen Consulting

Perfact group

Dutch moto

Putoline olie

Club van 50

 

We zullen jullie de komende weken op de hoogte houden van de vorderingen.

Wil jij ook Roy ondersteunen in zijn IDM avontuur?

Klik dan op onderstaande fotolink, en kijk wat er allemaal mogelijk is.

See you on track,

Roy Voermans #18